Drugie życie plastikowej butelki, czyli odzież sportowa na bazie plastiku z recyclingu jest już dostępna w ofercie sieci Kaufland. Kolekcja marki Newletics powstała m.in. z wykorzystaniem butelek PET pochodzących z recyclingu
Nowa kolekcja sportowej marki obejmuje m.in. t-shirty, kurtki, legginsy i buty sportowe. Odzież i obuwie dedykowane osobom aktywnym fizycznie powstają z wykorzystaniem poddawanych recyclingowi plastikowych butelek i odpadów z tworzyw sztucznych, co pozwala na ponowne wykorzystanie surowców, ale i ograniczenie zużycia ropy naftowej czy emisji dwutlenku węgla na etapie produkcji.
Efektywne wykorzystanie plastikowych butelek z recyklingu
Do wytworzenia nowej kolekcji sportowej Newletics wykorzystywany jest plastik, który w procesie recyclingu zostaje oczyszczony, pocięty na drobne kawałki i przetopiony. Z tak powstałego surowca pozyskuje się wytrzymałe włókna oraz tkaninę, z której może być szyta odzież. Do wyprodukowania butów sportowych Newletics potrzebnych jest 6 butelek PET, legginsy powstają z surowca z przetworzonych 20 butelek plastikowych, natomiast do produkcji kurtki potrzeba aż 30 butelek PET o pojemności 1,5 litra.
Odzież sportowa powstała z tworzyw sztucznych pochodzących z recyclingu nie różni się od powstających w tradycyjny sposób tekstyliów. Tkanina ma identyczne właściwości oddychające i świetnie sprawdza się przy różnego typu aktywnościach fizycznych. Dzięki temu możemy jednocześnie zadbać o swoją kondycję fizyczną i przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego – dodaje Agnieszka Kotlińska z Kaufland.
Korzyść dla środowiska nie kończy się przy tym na ponownym wykorzystaniu butelek. Proces przetwarzania odpadów plastikowych na odzież sportową nie wymaga użycia ropy naftowej, a zużycie energii elektrycznej na etapie produkcji np. nowej koszulki, jest o połowę mniejsze niż przy tradycyjnym procesie. Niższa jest także emisja dwutlenku węgla do atmosfery.
Wprowadzenie kolekcji odzieży opartej na plastiku z recyclingu wpisuje się w akcję sieci pod nazwą „REset plastic”, będącej elementem strategii CSR Kaufland pn. „Zróbmy to razem.”, obejmującej szereg działań na rzecz promowania rozwiązań proekologicznych czy zdrowego stylu życia.