Zimowa suplementacja

6 grudnia 2019 , , , , ,

Za oknami hula zima, wiatry przeplatają deszcz ze śniegiem. Ciężko przyzwyczaić się do tych ciągłych zmian. Nic więc dziwnego, że nasz organizm w tym czasie podupada na zdrowiu. Katar, kaszel, gorączka i ogólne złe samopoczucie sprawią, że w tym pięknym czasie zimowym, większość spędzamy kurując się w łóżku.

Zbilansowana dieta wspierana suplementami diety może zdziałać cuda. Na jakie suplementy postawić w obliczu tak szerokiej oferty na rynku?

Najlepiej bezpieczne czyli najbardziej naturalne pochodzenia roślinnego lub z tłuszczy roślinnych i rybich. W zimie nie tylko brak nam witaminy D (warto chociaż raz w życiu zbadać poziom witaminy D w organizmie w okresie zimowym), ale także chlorofilu czyli po prostu zielonych warzyw. Dlatego zażywanie chlorelli (algi morskie) czy młodego jęczmienia w zimie zdecydowanie pomaga w utrzymaniu witalności organizmu, gdy na co dzień brakuje nam energii.

Co jeszcze? Może warto rozważyć gotowy produkt, który zawiera…

Olej oregano, który jest dokładnie tym, czego Twój organizm potrzebuje, aby zachować optymalną odporność w zimowe dni. Olej z oregano, którego głównym składnikiem jest karwakol to należący do kwasów fenolowych silny przeciwutleniacz, działający antyoksydacyjnie. Oznacza to, że zawarte w olejku oregano czynne substancje korzystnie wpływają na układ odpornościowy, przeciwdziałają infekcjom. Jest sprzymierzeńcem w walce z wolnymi rodnikami, więc nie tylko nasza odporność się poprawi, ale również podziękuje nam skóra.

Witamina D3+K2, jedna z najpopularniejszych witamin ostatnich lat i to nie bez powodu. Witaminę D3 czerpiemy ze słońca, a kiedy zaczyna go brakować, ilość dostarczanej witaminy D3 w pożywieniu jest zbyt mała dla utrzymania jej prawidłowego poziomu. Z badań wynika, że aż 80% Polaków cierpi z powodu jej niedoboru, co może mieć poważne skutki uboczne w organizmie. Niestety w okresie jesienno-zimowym, gdy słońca jest coraz mniej, jesteśmy bardziej narażeni na brak witaminy D3. Objawy występują szybko, a należą do nich pogorszenie nastroju, zmęczenie, senność i spadek odporności.

Zanim zaczniemy przyjmować witaminę D3, najlepiej zbadać jej poziom w organizmie, aby dobrać właściwą dawkę. Po dobraniu dawki należy pamiętać, aby witaminę D3 zawsze przyjmować razem z posiłkiem, ponieważ rozpuszcza się ona w tłuszczach. Witamina D3 w połączeniu z olejem lnianym i witaminą K2 pomaga w utrzymaniu odporności i zdrowych kości w okresie większej podatności na przeziębienia i urazy.

Kwasy Omega3 nie kojarzą się bezpośrednio z odpornością, a jednak ich brak ma na nią bezpośredni wpływ. Kwasy Omega3 mają znaczenie przy regulacji poziomu trójglicerydów, które poprawią koncentrację i samopoczucie, oddziaływają na naszą odporność, odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie serca, mózgu i wzroku. Są naturalnym źródłem kwasów EPA i DHA niezbędnych dla prawidłowej pracy organizmu.

Głównym źródłem kwasów Omega 3 są ryby i owoce morza, których w naszej diecie nie ma wystarczająco dużo, aby pokryć dzienne zapotrzebowanie organizmu. Jest to główny argument za tym, aby suplement z kwasami omega 3 zawitał w naszej codziennej diecie.

W ofercie L’biotica Loveliness znajdziesz wyżej wymienione suplementy wspomagające Twoją odporność na jesień i zimę. Wyjątkowe połączenie składników zamkniętych w kapsułce L’ biotica z olejem lnianym sprawi, że codzienna dieta będzie bogatsza w naturalne składniki wspierające odporność.

Podobne artykuły:

11 lutego 2020 | Redakcja

Kto tęskni za zimą z dzieciństwa?

Lifestyle

Czy pamiętacie jeszcze, jak wygląda prawdziwa zima? Taka ze śniegiem po kolana i ujemnymi temperaturami przez dwa miesiące?

28 stycznia 2020 | Redakcja

W kosmetyczce narciarza

Zdrowie

Wybierasz się na narty? To świetnie – spędzisz aktywnie kilka dni, zrelaksujesz się, naładujesz baterie. Oprócz sprzętu czy... Więcej →

18 grudnia 2019 | Anna

Jak nie marznąć w zimie?

Lifestyle

Chociaż do kalendarzowej zimy jeszcze trochę brakuje to pogoda nas nie rozpieszcza. Mroźne powietrze smaga po twarzach, a my przeszukaliśmy... Więcej →