Obudź metabolizm!

23 kwietnia 2019 ,

Jesz tak samo jak zwykle, dbasz o to, co na talerzu. Starasz się być aktywna, a waga mimo to stoi w miejscu? Po 50-tce zwalnia przemiana materii, nawet o połowę.

Pexels

Metabolizm można przyśpieszyć. Pierwsza zasada to niewielkie, regularnie spożywane, zdrowo zbilansowane posiłki, 4 do 5. razy dziennie. Niedopuszczanie do głodu jest bardzo istotne. W zamian długich przerw w jedzeniu, celem ograniczania kalorii, “dorzucaj” niewielkie porcje jedzenia, składające się z białka i zdrowych węglowodanów. Odżywisz organizm, nabierzesz sił i jednocześnie skutecznie rozpalisz ogień metabolizmu, potrzebny do spalania tłuszczu. Pamiętaj, tłuszcze palą się w ogniu węglowodanów. Możesz dodatkowo wspomóc proces wybierając produkty, “szturchające” metabolizm…

Woda
Nie uda się podbić metabolizmu bez niej. Dzień rozpoczynaj i kończ szklanką ciepłej wody z cytryną (lub bez) , poczujesz różnicę już po tygodniu. Skóra w bonusie nabierze blasku.

Zielona herbata
Za sprawą katechiny i teiny zielona herbata przyspiesza metabolizm. Nie daj się zwariować i nie pij 5 filiżanek. Wystarczy jedna w doborowym towarzystwie. Na pewno dodatkowo jeszcze poprawi samopoczucie.

Kiszonki i fermentowane produkty mleczne
Wprowadź do diety ogórki kiszone, kapustę kiszoną, jogurt naturalny, maślankę czy kefir. Wykazują działanie probiotyczne i usprawniają prace dobrych bakterii w jelitach. To w jelitach zachodzi usprawnianie spalania tkanki tłuszczowej!

Kwasy tłuszczowe omega-3
Redukują stany zapalne i regulują poziom cukru we krwi. Zmniejszają też odporność komórek na leptynę, hormon odpowiedzialny za uczucie sytości i spalanie tłuszczu, wpływają tym samym na tempo metabolizmu.  

Cytrusy
Jeśli lubisz to świetnie. Postaw zwłaszcza na grejpfruty, które pobudzają spalanie tkanki tłuszczowej, dodają energii i zmniejszają apetyt za sprawą zawartości witaminy C, która doskonale radzi sobie ze spalaniem tkanki tłuszczowej.

Papryczki chilli, pieprz cayenne i imbir
Kapsaicyna w nich zawarta rozgrzewa organizm, stymuluje metabolizm poprzez wzmożoną produkcję ciepła, a co za tym idzie zapobiega odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

Aktywność fizycza – 30 minut dziennie
Ruszaj się! Organizm to doceni, a zwłaszcza jelita, które tylko na to czekają.
Nie musisz codziennie biegać i chodzić na siłownię, poprostu wstań z kanapy, idź na długi spacer, na działkę pozbierać porzeczki, posprzątaj mieszkanie, przejdź się do koleżanki na kawę i ciesz się życiem w ruchu. Gdziekolwiek! Ruch to przepustka do wieczności.

materiał: Hello Zdrowie